Fotografía de Agencia. Segunda Guerra Mundial. Soldado americano en Aquisgran. Battle for Aache 1944.





 Wikipedia

The Battle of Aachen was a major combat action of World War II, fought by American and German forces in and around Aachen, Germany, between 12 September–21 October 1944. The city had been incorporated into the Siegfried Line, the main defensive network on Germany's western border; the Allies had hoped to capture it quickly and advance into the industrialized Ruhr Basin. Although most of Aachen's civilian population was evacuated before the battle began, much of the city was destroyed and both sides suffered heavy losses. It was one of the largest urban battles fought by U.S. forces in World War II, and the first city on German soil to be captured by the Allies. The battle ended with a German surrender, but their tenacious defense significantly disrupted Allied plans for the advance into Germany.



  • Agencias



Antes de la Segunda Guerra Mundial, los fotógrafos que no trabajaban para alguna revista importante, lo hacían para agencias. Existen tres tipos de agencias:
  • Agencias telegráficas. Difunden al mismo tiempo noticias escritas e imágenes. Abordan la actualidad día a día y sus fotógrafos son asalariados. La mayoría de las veces el suceso debe resumirse en una sola fotografía que muestra lo esencial. Los fotógrafos no son propietarios de sus imágenes y su publicación se firma con el nombre de la agencia. Algunas de estas agencias son: Associated Press (EEUU), United Press International (UPI), Reuter en Inglaterra, France-Presse (AFP), Tas (URSS)


  • Agencias news y los semanarios. Funcionaban tanto con personal asalariado como con free-lance. Surgen en los años 30, y la más antigua en Francia es la Alliance Photo, creada y dirigida en 1934 por Maria Eisner, que luego dirigirá Magnum. Forman parte de este proyecto Capa, Chim, Denise Bellon, Pierre Boucher, Pierre Verger, René Zuber, Émeric Feher y Henri Cartier-Bresson. Luego se unirá Werner Bischof y Ernst Haas.
En Estados Unidos se creó en 1935 la agencia Black Star. Tras la guerra se suman Apis, Dalmas y Reporters Associés.
Los fundadores podían producir temas de fondo o “grandes semanarios” que tuvieron mucho éxito.
El Picture Post consagró en 1938 a Robert Capa a los 25 años como el fotógrafo de guerra más importante del mundo.


  • Agencias de ilustración. Destinada a dar a conocer imágenes que tienen poca relación con la actualidad. Sus clientes suelen ser editores, instituciones, ministerios, museos, revistas especializadas en viajes y turismo, decoración…
La agencia Rapho se crea en París en 1933. Trabajan para ella Robert Doisneau, Willy Ronis, Janine Niepce, Serge de Sazo, Suzanne Fournier. Sus fotos se utilizan para empresas, publicidad… La mayor parte son fotógrafos humanistas. Estas agencias viven en gran medida de la reventa de sus archivos.
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The Second World War was documented on a huge scale by thousands of photographers and artists who created millions of pictures. American military photographers representing all of the armed services covered the battlefronts around the world. Every activity of the war was depicted--training, combat, support services, and much more. On the home front, the many federal war agencies produced and collected pictures, posters, and cartoons on such subjects as war production, rationing, and civilian relocation. The pictures described in this list are from the holdings of the Still Picture Branch (NNSP) of the National Archives and Records Administration. Most are from the records of the Army Signal Corps in Record Group (RG) 111, the Department of the Navy in RG 80, the Coast Guard in RG 26, the Marine Corps in RG 127, and the Office of War Information in RG 208. Others were selected from the records of 12 additional agenci

http://www.archives.gov/research/military/ww2/photos/images/thumbnails/


La exposición Magnum. 50 años de fotografía celebra los cincuenta años de producción fotográfica de la célebre agencia de fotografía, reconocida por su papel en la historia de la cultura visual de la segunda mitad del siglo XX y cuyo trabajo constituye la memoria gráfica del mundo moderno. Fundada en 1947, Magnum se empieza a definir en los años treinta a partir de la obra y los propósitos teórico-estéticos que defienden sus fundadores -Henri Cartier-Bresson, Robert Capa, George Rodger y David Seymour “Chim”-, especialmente a partir de los trabajos que realizan como reporteros en la Guerra Civil Española y en la Segunda Guerra Mundial. Con esas fotografías sientan las bases del moderno reportaje fotográfico, sustentado en dos principios: la necesidad de extrema proximidad al hecho que demandaba Robert Capa, y la teoría del “instante decisivo” (images à la sauvette), elaborada por Cartier-Bresson y publicada en 1952, la cual constituye para muchos el texto programático de esta manera de hacer fotoperiodismo

Los archivos fotográficos en España son ricos en cantidad y calidad .... Colección de la I Guerra Mundial: Agencia BUFA y Associated Illustration (4.000). 3. ...... En la segunda década del siglo mantuvo intensa relación con .

  • L’ECPAD collecte, conserve, décrit et valorise les archives audiovisuelles et photographiques de la défense. Ces collections représentent aujourd’hui près de 6,7 millions de clichés et 52 000 titres de films et rushes de tournage. Ces documents sont portés à la connaissance du public et mis en consultation au sein de la Médiathèque du fort d’Ivry, en fonction de l’état d’avancement des inventaires, du traitement documentaire et de la numérisation



22 junio - 30 agosto, 1993
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Edificio Sabatini, Planta 3


On the slopes of Bredon Hill, in the rural district of Worcestershire Overbury village stands.

It is more beautiful than many thousands of English villages, but is representative of life in all of them, life in community. Life in the village is centered around "The Court" where the local lord and his family live. They possess many thousands of acres of land we have to pay a heavy contribution, and this in turn provides employment and livelihood for most of the inhabitants of the village.

Each of them has a job to do, serving with its own capacity requirements of the community and everyone feels happy in his role.

This photo shows the shepherd, leading his flock through the village. He has a daughter eight years. He has learned to play their part and does a remarkably efficient shepherdess.