Fotografía Albúmina Melrose Abbey. Georges Washington Wilson Photographer
La Abadía de Melrose es uno de los monumentos más importantes de Escocia.
La abadía de Melrose, ubicada en la ciudad de Melrose, en Escocia, es un monasterio fundado en el año 1136 por monjes pertenecientes a la Orden del Císter, a petición del rey David I, rey de Escocia. Hoy en día la abadía se encuentra bajo la tutela del organismo administrativo especializado Historic Scotland.
Estamos ante una de las arquitecturas más fotografiadas en su época y uno de los lugares también mas visitados hoy en Escocia
The exterior of this magnificent ruin is decorated by unusual
sculptures, including hobgoblins, cooks with ladles and a bagpipe
playing pig.
Melrose Abbey from S.E. Georges Washington Wilson
Melrose Abbey north transept and chancel G.W.W.
St Mary's Abbey, Melrose is a part ruined monastery of the Cistercian order in Melrose, Roxburghshire, in the Scottish Borders.
It was founded in 1136 by Cistercian monks on the request of King David I of Scotland, and was the chief house of that order in the country, until the Reformation. It was headed by the Abbot or Commendator of Melrose. Today the abbey is maintained by Historic Scotland.
The east end of the abbey was completed in 1146. Other buildings in
the complex were added over the next 50 years. The abbey was built in
the Gothic manner, and in the form of a St. John's cross.
A considerable portion of the abbey is now in ruins, though a structure
dating from 1590 is maintained as a museum open to the public.
- Wikipedia. Georges Washington Wilson
- Archivo Wilson Aberdeen
- Exposiciones virtuales Andaluces y Marroquies
- Wilson en Harvard Collections
- Art Courtauld. Wilson
Excelente
artículo en inglés que repasa la historia profesional de estos dos
grandes estudios fotográficos con especial hincapié a los procedimientos
de "marketing fotográfico de la época"
..................With a similar
entrepreneurial spirit, in a bid to extend his initial portraits into the realm
of greater production, Wilson
had a stroke of marketing genius. In 1857 he created a montage of one-hundred
and one of Aberdeen’s established middle class,
identifying the who’s who of Aberdeen
society, and simultaneously drawing attention to himself, to his clients and
their elevated status. It sold extremely well, and in a single stroke this new
promotion publicly cemented his relationship with existing clients while using
their patronage and image as advertising, thus compelling other members of
society, wishing for similar recognition, to visit his studio in the hopes of
being included in the next year’s edition...........
Con un espíritu emprendedor similar, en un intento por extender sus retratos iniciales en el terreno de una mayor producción, Wilson tuvo un golpe de genio del marketing. En 1857 s creó un montaje de cien y una fotos de la clase media establecida de Aberdeen, identificar el quién es quién de la sociedad Aberdeen, y al mismo tiempo llamar la atención sobre sí mismo, a sus clientes y su elevado estatus. Se vendió muy bien, y de un solo golpe esta nueva promoción cimentó públicamente su relación con los clientes existentes durante el uso de su patrocinio y la imagen como la publicidad, por lo tanto obligar a otros miembros de la sociedad, con el deseo de reconocimiento similar, para visitar a su estudio con la esperanza de ser incluido en la edición del próximo año ...........
Metropolitan Museum
George Washington Wilson
As the leading portrait photographer in Aberdeen, Scotland, Wilson had
on file hundreds of negatives of the city’s professional elite. At the
suggestion of his friend George Walker, a bookseller, Wilson cut out and
pasted a selection of portrait heads in a tight oval, placing the
largest and most important figures at the center; then he
re-photographed the collage. Displayed in the window of Walker’s
bookshop, the completed photomontage attracted immediate attention.
Remarkably, some passersby did not realize that the photograph was
composed of separate portraits, and Wilson and Walker received inquiries
about “when & where all these people had been collected &
photographed.”
Con un espíritu emprendedor similar, en un intento por extender sus retratos iniciales en el terreno de una mayor producción, Wilson tuvo un golpe de genio del marketing. En 1857 s creó un montaje de cien y una fotos de la clase media establecida de Aberdeen, identificar el quién es quién de la sociedad Aberdeen, y al mismo tiempo llamar la atención sobre sí mismo, a sus clientes y su elevado estatus. Se vendió muy bien, y de un solo golpe esta nueva promoción cimentó públicamente su relación con los clientes existentes durante el uso de su patrocinio y la imagen como la publicidad, por lo tanto obligar a otros miembros de la sociedad, con el deseo de reconocimiento similar, para visitar a su estudio con la esperanza de ser incluido en la edición del próximo año ...........
Metropolitan Museum
Aberdeen Portraits No. 1
George Washington Wilson
(British, Grampian (Baffshire), Scotland 1823–1893 Abedeen, Scotland)
Date:
1857
Medium:
Albumen silver print from glass negative
Dimensions:
Image: 21.3 x 17.2 cm (8 3/8 x 6 3/4 in.)
Mount: 37.7 x 30 cm (14 13/16 x 11 13/16 in.)
Frame: 43.2 x 35.6 cm (17 x 14 in.)
Classification:
Photographs
Credit Line:
The Horace W. Goldsmith Foundation Fund, through Joyce and Robert Menschel, 2011
Accession Number:
2011.424
Como fotógrafo de retrato principal en Aberdeen, Escocia, Wilson tuvo en archivos cientos de negativos de élite profesional de la ciudad. A sugerencia de su amigo George Walker, un librero, Wilson cortar y pegar una selección de cabezas retrato de un óvalo estrecho, colocando las figuras más grandes e importantes en el centro; luego volvió a fotografiar el collage. Se muestra en la ventana de la librería de Walker, el fotomontaje completado atrajo atención inmediata. Sorprendentemente, algunos transeúntes no se dieron cuenta de que la fotografía fue compuesta por retratos separados, y Wilson y Walker recibieron consultas sobre "cuando y donde todas estas personas habían sido recogidos y fotografiados."
- University of Aberdeen On line Collection
The George Washington Wilson and
Co. Photographic Collection
The George Washington Wilson and Co. photographic collection consists of over 37,000 glass plate negatives, produced by the Aberdeen firm between the second half of the nineteenth century and the early twentieth century
The George Washington Wilson and Co. photographic collection consists of over 37,000 glass plate negatives, produced by the Aberdeen firm between the second half of the nineteenth century and the early twentieth century
His patronage by the Royal Family during their
visits to the Balmoral Estates began in 1854 when he was invited to take
photographs of the Royal family in the grounds of Balmoral
He received the official appointment of
Photographer Royal for Scotland
in 1860 and his relationship with the Royal family continued throughout his
career
- Recordemos que la Universidad de Aberdeen conserva el archivo de este fotógrafo y que está disponible la opción de compra de sus fotos.
si utilizamos el motor de búsqueda con el término Spain aparecen 245 fotos que corresponden a diferentes ciudades de España.
- Retrato y Paisaje en la Fotografía del Siglo XIX Incluye fotografías de Georges W. Wilson
- Georges Washington Wilson Edin Photo. Biography and exhibitions :
George
Washington Wilson
exhibited his photos in these early exhibitions:
-
1855: British Association, Glasgow
-
1856: Edinburgh
Photographic Society
-
1857: Art Treasures, Manchester
-
1858: Edinburgh
Photographic Society
-
1859: British Association, Glasgow
-
1859: Glasgow
Photographic Society
-
1861: London
Photographic Society
-
1862: London
International Exhibition
- Photographs of George Washington Wilson can be seen in Harvard Art Museum
- Luminous Lint Georges W. Wilson
Wilson went on to build up a substantial
business as a publisher of topographic views, principally of Scotland, where he
travelled to Braemar, the Trossachs, the Falls of Clyde and many of the wilder
parts of Scotland. His English output is small compared with his Scottish
views, but Wilson made several journeys into England.
- Getty Edu Wilson, Georges Washington
Born 7 February 1823; died 9 March
1893.
By 1880 he had established the
largest publishing company of topographical views in Britain called "G.W. Wilson
& Co.".
- Álbum de Georges Washington Wilson Scottish Scenary en Gallica
- [Recueil.] Scottish Scenery / G. W. Wilson
[Recueil.] Scottish Scenery / G. W. Wilson
Source: gallica.bnf.fr