lunes, 28 de agosto de 2017

Photographs from The Museum of Modern Art. From October 2017 to April 2018, the museum will offer more than 400 prints

  Les informo de una subasta de fotografía procedente de los fondos del MOMA.

Photographs from The Museum of Modern Art 

 

Over nine decades, MoMA’s photography department has become synonymous with the medium’s greatest names. From October 2017 to April 2018, the museum will offer more than 400 prints by esteemed artists such as Man Ray, Henri Cartier-Bresson and Ansel Adams in a series of auctions in New York 

Online auctions in October and December 2017 and January and April 2018 will draw out key themes, including photography by women and the shift from Pictorialism to Modernism. Funds raised from the sales will directly support the acquisitions program of the Department of Photography at MoMA. 
The online sales include many prints that were made specifically for the museum. ‘From the late 1940s through to the 1960s, and in limited circumstances into the 1970s,’ notes Darius Himes, International Head of Photographs at Christie’s, ‘it was common practice for artists to provide more than one print of any given image for an exhibition, or to lend an original negative from which the museum would make prints. Often, the first print was designated for the exhibition itself, while a second print, made by the artist at the same time, was set aside to be used for press or publicity.

 

 Español ( google translate)

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Fotografías del Museo de Arte Moderno
 
Más de nueve décadas, el departamento de fotografía de MoMA se ha convertido en sinónimo de los grandes nombres del medio. De octubre de 2017 a abril de 2018, el museo ofrecerá más de 400 grabados de prestigiosos artistas como Man Ray, Henri Cartier-Bresson y Ansel Adams en una serie de subastas en Nueva YorkLas subastas en línea en octubre y diciembre de 2017 y en enero y abril de 2018 dibujarán temas clave, incluyendo la fotografía de las mujeres y el cambio del Pictorialismo al Modernismo. Los fondos recaudados de las ventas apoyarán directamente el programa de adquisiciones del Departamento de Fotografía del MoMA.Las ventas en línea incluyen muchas impresiones que se hicieron específicamente para el museo. «Desde fines de los años cuarenta hasta los años sesenta y en circunstancias limitadas hasta los años setenta», observa Darius Himes, director internacional de fotografías de Christie's, «era una práctica común que los artistas proporcionaran más de una impresión de cualquier imagen para una exposición , O para dar un negativo original de que el museo haría impresiones. A menudo, la primera impresión fue designada para la exposición en sí, mientras que una segunda impresión, hecha por el artista al mismo tiempo, fue reservada para ser utilizada para la prensa o la publicidad.

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