domingo, 13 de noviembre de 2016

Photochrom Prints . Library of Congress. Imágenes del Pais Vasco-Fuenterrrabía y San Sebastián y Barcelona.


Contains almost 6,000 views of Europe and the Middle East and 500 views of North America. Published primarily from the 1890s to 1910s, these prints were created by the Photoglob Company in Zürich, Switzerland, and the Detroit Publishing Company in Michigan. The richly colored images look like photographs but are actually ink-based photolithographs, usually 6.5 x 9 inches.
Like postcards, the photochroms feature subjects that appeal to travelers, including landscapes, architecture, street scenes, and daily life and culture. The prints were sold as souvenirs and often collected in albums or framed for display.

[General view from the Hendaye, Fuenterrabía, Spain]

[Principal gate, Fuentarrabía, Spain]

[Harbor, San Sebastián, Spain]

 

The Photochrom Process

Photochrom prints, also called Aäc, are ink-based images produced through "the direct photographic transfer of an original negative onto litho and chromographic printing plates." Hans Jakob Schmid (1856-1924), who worked for the Swiss firm Orell Füssli, invented the technique in the 1880s. Füssli published the prints through a company with the imprint Photochrom Zürich, later Photoglob Zürich. Other companies that licensed the process starting in the mid 1890s included the Detroit Photographic Company (later Detroit Publishing Company) in the United States and the Photochrom Company in London, England. This photochrom process is not the same as the French color process called "photochrome."

he prints look deceptively like color photographs. But when viewed with a magnifying glass the small dots that comprise the ink-based photomechanical image are visible. The photomechanical process permitted mass production of the vivid color prints. Each color in the final print required a separate asphalt-coated lithographic stone, usually a minimum of six stones and often more than ten stones. Monochromatic prints were also issued, including a view of Pike's Peak in Colorado

 

  Español ( google translate)


Impresiones De Photochrom. Biblioteca del Congreso.




Impresiones De Photochrom. Biblioteca del Congreso.Contiene casi 6.000 vistas de Europa y Oriente Medio y 500 vistas de Norteamérica. Publicado sobre todo a partir de 1890s a 1910s, estas impresiones fueron creadas por la compañía de Photoglob en Zürich, Suiza, y la compañía de publicación de Detroit en Michigan. Las imágenes ricamente coloreadas parecen fotografías, pero en realidad son fotolitografías a base de tinta, normalmente de 6,5 x 9 pulgadas.Al igual que las postales, los photochroms presentan temas que atraen a los viajeros, incluyendo paisajes, arquitectura, escenas callejeras, vida cotidiana y cultura. Las estampas se vendían como recuerdos y se recogían a menudo en álbumes o enmarcados para su exhibición.El proceso de PhotochromLas copias de Photochrom, también llamadas Aäc, son imágenes a base de tinta producidas a través de "la transferencia fotográfica directa de un negativo original sobre placas litográficas y cromográficas". Hans Jakob Schmid (1856-1924), que trabajó para la firma suiza Orell Füssli, inventó la técnica en la década de 1880. Füssli publicó las impresiones a través de una empresa con la imprenta Photochrom Zürich, más tarde Photoglob Zürich. Otras empresas que licenciaron el proceso a partir de mediados de 1890 incluyeron la Detroit Photographic Company (más tarde Detroit Publishing Company) en los Estados Unidos y Photochrom Company en Londres, Inglaterra. Este proceso del photochrom no es igual que el proceso francés del color llamado "photochrome."Él imprime mirada engañosamente como fotografías en color. Pero cuando se ven con una lupa los puntos pequeños que componen la imagen fotomecánica basada en la tinta son visibles. El proceso fotomecánico permitió la producción en masa de las impresiones en colores vivos. Cada color en la impresión final requería una piedra litográfica aislada revestida de asfalto, normalmente un mínimo de seis piedras y, a menudo, más de diez piedras. Las impresiones monocromáticas también fueron publicadas, incluyendo una vista del pico de Pike en Colorado