Fundación Lázaro Galdiano. Goya. Exposición de grabados . LED nueva iluminación de la sala Goya.. !/12/2016.Lázaro Galdiano Foundation. Goya. Exhibition of engravings. LED new lighting of the room Goya ..! / 12/2016
Siempre es bueno recibir noticias buenas como, por ejemplo, las que se van a producir el 1 de Diciembre en el Museo, Fundación Lázaro Galdiano.
Efectivamente en esa fecha inaugura
- Estampas de Goya
La admiración que José Lázaro Galdiano profesó hacia Goya le hizo forjar una de las colecciones de obra gráfica más completas e importantes dedicada a este genio de la pintura. La exposición GOYA. Obra gráfica muestra por primera vez al público una selección de estampas en la sala 6 del Museo
Lázaro Galdiano desde el 1 de diciembre de 2016 y hasta el 12 de febrero de
2017. • El recorrido por la exposición incluirá más de una treintena de obras escogidas, de entre las casi mil estampas que atesora esta colección,
Lázaro Galdiano desde el 1 de diciembre de 2016 y hasta el 12 de febrero de
2017. • El recorrido por la exposición incluirá más de una treintena de obras escogidas, de entre las casi mil estampas que atesora esta colección,
- Nueva iluminación en dos salas.
Gracias al patrocinio de la familia Autric-Tamayo, la remodelación y nueva iluminación, con tecnología LED, de la sala 13 del Museo Lázaro Galdiano, dedicada a Goya y sus contemporáneos, y de la sala 6 que acogeesta extraordinaria muestra
Sobre este último apartado agradecer la donación particular cuyo efecto,supongo, sera espectacular en la visión de las obras como ha sido una actuacion semejante en los Goya del Museo del Prado.
Deseo llegar a ver el momento en que este museo, espléndido por su fondos, consiga tener esta ilminación en todas sus salas......máxime en las de la primera planta ( Vírgenes, relieves, joyas etc)
En cuanto a Goya, sus grabados, poco puedo decir pero me voy a atrever a aplicar a los grabados de Goya, a los que plasman el mundo exterior e, incluso , a los que plasman sueños del mundo interior unas citas del fotógrafo Garry Winogrand que justo estaba leyendo en el momento de hacer este post
( incluidas en el MOOC del MOMA Seein gphotographs.)
Transatlantica
2 (2014)
Aesthetics of Theory in the Modern Era and Beyond / Photographie documentaire
................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Tod PapageorgeAbout a Photograph: New York, 1967,by Garry Winogrand
Garry Winogrand, had virtually ontological implications, as suggested in the carefully chosen language of his well-known statement, that “I photograph to find out what something will look like photographed,” or, to elaborate it clumsily, “I photograph [at a given moment] to find out what something will look like photographed [when I eventually have the opportunity to study it in an undetermined future].”
Photography is not about the thing photographed. It is about how that thing looks photographed,”
En ( google translate)
It is always good to receive good news, such as those that will be produced on December 1 in the Museum, Lázaro Galdiano Foundation.
Indeed on that date inaugurates
Prints by Goya
The admiration that Jose Lázaro Galdiano professed for Goya made him forge one of the most complete and important collections of graphic work dedicated to this genius of painting. The GOYA exhibition. Graphic work shows for the first time to the public a selection of prints in room 6 of the MuseumLázaro Galdiano from December 1, 2016 and until February 12,2017. • The tour of the exhibition will include more than thirty selected works, among the almost one thousand prints that this collection holds,
New lighting in two rooms.
Thanks to the sponsorship of the Autric-Tamayo family, the remodeling and new lighting, with LED technology, of room 13 of the Lázaro Galdiano Museum, dedicated to Goya and his contemporaries, and the room 6 that welcomes this extraordinary exhibition
On this last section, I would like to thank the private donation whose effect, I suppose, will be spectacular in the vision of the works as it has been a similar performance in the Goya of the Prado Museum.
The light of the museums. Prado Museum leds. Goya and Luis Meléndez (still lifes)
I want to get to see the moment when this museum, splendid for its funds, get to have this ilmination in all its rooms ... especially in those of the first floor (virgins, reliefs, jewels, etc.)
As for Goya, his engravings, I can say little but I will dare apply to the engravings of Goya, which embody the outside world and even those who embody the dreams of the inner world, quotes from the photographer Garry Winogrand I was just reading at the time of making this post
(Included in the MOOM of the MOMA Seein gphotographs.)